O ALTITUDO

Barokconcert met ongekende Nederlandse muziek uit de 17e en 18e eeuw

Wereldwijd herkent men hierin het Nederland van de 17e eeuw, vereeuwigd door wereldberoemde Nederlandse schilders. Dat er hier in die tijd ook uitstekende muziek ontstaat, wordt in dit concert door internationaal geroemde solisten trefzeker aangetoond. Zij spelen en zingen een wervelend programma dat meer dan honderd jaar Nederlandse muziek omspant.

Huygens, van Blankenburg, van Wassenaer, Zumbach d. Koesfeld, Lustig, de Fesch.

Michiel Meijer, bas – Henriette Feith, sopraan & Concerto Delaborde: Kathryn Cok, klavecimbel- Wouter Verschuren, fagot – David Rabinovich, viool – Reine-Marie Verhagen, blokfluit.

Programma

Joost van den Vondel (1587-1679) uit Hippolytus (1628) : “Sneller vlucht hij met zijn voet”.

Unico Wilhelm van Wassenaer (1692-1766) Sonata Seconda (ca 1714) voor blokfluit en basso continuo. Grave – Allegro – Adagio – Presto.

Michiel: Quirinus van Blankenburg (1654-1739) L’ Apologie des Femmes cantate voor bas, viool, blokfluit en basso continuo.

Constantijn Huygens (1596-1687) uit Pathodia Sacra et Profana  (1674)                                                              Graves Temoins – Le reveil de Calliste.

Jacob Wilhelm Lustig (1706-1796) sonate IV voor klavecimbel solo moderement – vigoureusement – caprice – vite.

Lotharius ZumBach d. Koesfeld (1661-1727)  O Altitudo , motet Symfonie-Largo-Allegro-Grave

Willem de Fesch (1687-1761) triosonate op. 7 nr. 4 voor viool, blokfluit en basso continuo.                            Largo – alla breve -presto.

Willem de Fesch (1687-1761) uit “Joseph”, oratorium uit 1745, recitatief “ But how fares our Father” duet “O delight beyond expression”.

Vraag gerust naar de opname van het concert van 20 februari 2022 in de St. Aegtenkapel in Amersfoort.